Popcorn kalorit ja ravintoarvot

Annoksessa popcornia on noin 120 kaloria. Jos syöt paljon popcornia, voit helposti kuluttaa enemmän kaloreita kuin huomaatkaan. Suurin osa popcornin kaloreista tulee itse jyvistä. Myös popcorniin usein lisättävä öljy ja voi voivat lisätä paljon kaloreita.

Popcorn kalorit

Kalorit: 414 kcal
Hiilihydraattit: 5,7 g
Proteiinit: 65 g
Rasvat: 14,4 g

Samankaltaisia tuotteita kuin popcorn

Tässä samankaltaisia tuotteita kuin popcorn joista voit olla kiinnostunut.

Maissikakku popcorn (Friggs)

Kalorit: 414 kcal
Hiilihydraattit: 5,7 g
Proteiinit: 65 g
Rasvat: 14,4 g

Popcorn (Fineli)

Kalorit: 496 kcal
Hiilihydraattit: 9 g
Proteiinit: 47,2 g
Rasvat: 28,1 g

Popcorn maissinjyvät (Rainbow)

Kalorit: 350 kcal
Hiilihydraattit: 8,6 g
Proteiinit: 66 g
Rasvat: 3,8 g

Popcornit itse tehty (Rainbow)

Kalorit: 336 kcal
Hiilihydraattit: 10 g
Proteiinit: 58 g
Rasvat: 4 g

Caramel Popcorn Maitosuklaa (Fazer)

Kalorit: 524 kcal
Hiilihydraattit: 10 g
Proteiinit: 53 g
Rasvat: 30 g

Popcorn, voinmaku (Taffel)

Kalorit: 410 kcal
Hiilihydraattit: 8 g
Proteiinit: 50 g
Rasvat: 17 g

Popcorn (Finnkino)

Kalorit: 478 kcal
Hiilihydraattit: 11 g
Proteiinit: 62 g
Rasvat: 23 g

Popcorn original (Taffel)

Kalorit: 440 kcal
Hiilihydraattit: 9,4 g
Proteiinit: 59 g
Rasvat: 17 g

Voinmakuinen mikropopcorn (Pirkka)

Kalorit: 402 kcal
Hiilihydraattit: 8,7 g
Proteiinit: 52 g
Rasvat: 16 g

Mikropopcorn voinmakuinen (Estrella)

Kalorit: 400 kcal
Hiilihydraattit: 8,2 g
Proteiinit: 49 g
Rasvat: 17 g

Popcorn flavour (Gelatelli)

Kalorit: 312 kcal
Hiilihydraattit: 3 g
Proteiinit: 34,5 g
Rasvat: 17,9 g

Mikropopcorn, micropopcorn, voinmakuinen (Rainbow)

Kalorit: 419 kcal
Hiilihydraattit: 9 g
Proteiinit: 50 g
Rasvat: 18 g

Popcorn, mikropopcorn (Fineli)

Kalorit: 486 kcal
Hiilihydraattit: 9 g
Proteiinit: 47,2 g
Rasvat: 27 g

Popcorn, ruokaöljy (Fineli)

Kalorit: 496 kcal
Hiilihydraattit: 9 g
Proteiinit: 43 g
Rasvat: 30 g

Mikropopcorn voinmakuinen (Taffel)

Kalorit: 440 kcal
Hiilihydraattit: 9,1 g
Proteiinit: 59 g
Rasvat: 17 g

Popcorn (Estrella)

Kalorit: 399 kcal
Hiilihydraattit: 11 g
Proteiinit: 57,5 g
Rasvat: 11 g

Skyr Popcorn-karamelli (MS Island Dairies)

Kalorit: 73 kcal
Hiilihydraattit: 9 g
Proteiinit: 4,5 g
Rasvat: 2,1 g

Popcorn, suolattu (Rainbow)

Kalorit: 469 kcal
Hiilihydraattit: 9,5 g
Proteiinit: 50 g
Rasvat: 23 g

Majs Kakor Popcorn (Friggs)

Kalorit: 414 kcal
Hiilihydraattit: 5,7 g
Proteiinit: 65 g
Rasvat: 14,4 g

Micropopcorn (Pirkka)

Kalorit: 405 kcal
Hiilihydraattit: 8,5 g
Proteiinit: 51 g
Rasvat: 17 g

Usein kysyttyjä kysymyksiä liittyen aiheeseen popcorn kalorit

Voiko laihduttaja syödä popcornia?

Popcorn on yksi parhaista laihdutukseen sopivista välipaloista. Kaikki pitävät niistä, ja ne ovat edullisia ja helppoja valmistaa. Popcornilla on myös hyvät ravintoarvot, ja se sisältää runsaasti kuitua ja proteiinia. Popcorn on siis erinomainen välipala laihduttajalle.

Onko popcornit terveellisiä?

Popcornit ovat terveellisiä jos ne valmistaa ilman rasvaa. Pyörivässä mikrossa kannattaa lautasen keskelle kääntää pikkulautanen niin jyvät kuumenevat tasaisemmin. 1,2 dl maissinjyviä kypsyy 750watin uunissa 6 minuuttia.

Voiko popcornin siemeniä syödä?

Popcornin siementen pureskelua kannattaa välttää, sillä ne voivat vahingoittaa hampaita. Popcornin kovat osat voivat Lituchyn mukaan tärvellä hampaat, jos niissä on paikkoja. Jos kovan osan reuna pääsee paikan ja hampaan väliin ja sitä puraisee, voi se Lituchyn mukaan lohkaista hampaan.

Onko Popcornissa hiilihydraatteja?

Vastaus on ei. Popcornissa ei ole hiilihydraatteja.

Mitä naposteltavaa laihduttajalle?

weight watcherille sopivia naposteltavia ovat kasvikset ja hedelmät, jotka on pilkottu sopivan kokoisiksi suikaleiksi tai paloiksi. Naposteluun sopivia muroja ovat esimerkiksi kaurapuuro ja maissi.

Voiko laihduttaja syödä banaania?

Laihduttajan on hyvä syödä banaania, sillä se sisältää runsaasti kuitua ja on nopea välipala aterioiden välille. Banaanin kalorimäärä on kuitenkin suuri, joten sitä ei kannata syödä liikaa. Banaanin sopii laihduttajan ruokavalioon, sillä se on terveellinen ja nopea välipala aterioiden välille.

Miten tehdä Poppareita?

Poppareita voi tehdä monella eri tavalla, mutta yksi helpoimmista ja nopeimmista tavoista on tehdä niitä kattilassa. Öljyä lisätään kattilaan ja tiputetaan sinne pari popcorninjyvää. Öljyä kuumennetaan ja loput jyvät lisätään, kun ensimmäiset poksahtelevat. Kattila peitetään kannella ja kuumennetaan pari kertaa ravistellen, kunnes poksahtelu hidastuu. Kattila nostetaan sitten pois levyltä.

Miksi popcornit palaa?

Popcornit palaa, koska pata on liian kuuma. Popcornit voi myös palamaan, jos kattilassa on liikaa rasvaa. Käytä mieluummin tavallista, teflonpinnoitettua kattilaa tähän tarkoitukseen.

Mitä öljyä Popcorniin?

Popcorniin käytetään usein rypsiöljyä, oliiviöljyä tai voita. Öljyn tulee olla sopivan lämpöistä, jotta jyvät poksahtavat.

Onko popcorn herkkua?

Popcorn on terveellinen herkku, joka sisältää runsaasti kuituja ja vain vähän rasvaa. Popcorn sisältää myös paljon rautaa, vitamiineja ja kivennäisaineita. Popcorn on siis erittäin terveellinen herkku, joka on myös hyvin ravitseva.

Paljonko ihmisen elintoiminnot kuluttavat kaloreita?

Ihmisen elintoiminnot kuluttavat yllättävän paljon kaloreita. Päivittäin tavallisen ihmisen elintoiminnot kuluttavat noin 1 000-3 000 kaloria. Erityisesti naisilla on taipumus kuluttaa enemmän kaloreita päivittäin, koska he ovat usein aktiivisempia kuin miehet.

Paljonko kaloreita kuluu päivässä tekemättä mitään?

Ihmisen energiantarve vaihtelee paljon yksilöstä riippuen. Esimerkiksi suomalaisen, 40-vuotiaan ja 65 kiloa painavan naisen keskimääräinen energiantarve ilman liikuntaa on noin 2 100 kilokaloria. Tämä tarkoittaa, että tällainen nainen kuluttaa päivittäin noin 2 100 kilokaloria tekemättä mitään erityistä.

Paljonko kulutan päivässä?

Keskiverto ihminen polttaa 1 400-2 800 kaloria päivässä. Tämä määrä voi kuitenkin vaihdella henkilön iän, painon ja aktiivisuustason mukaan. Esimerkiksi 35-vuotias nainen, joka painaa 70 kiloa, polttaa (8,7 x 70 kg + 829) 1 438 kaloria päivässä pelkästään jokapäiväisiä toimintoja tekemällä. Jos hän ei harrasta ylimääräistä liikuntaa, hänen on kulutettava 1 438 kaloria päivässä pitääkseen painonsa ennallaan.

Paljonko ihminen kuluttaa päivässä?

Ihmisen energiantarve on keskimäärin 1600−3000 kilokaloria vuorokaudessa. Energiasta 70 % kuluu perusaineenvaihduntaan, kuten hengitykseen. Loput kuluvat liikkumiseen sekä ruuansulatukseen.